środa, 17 lipca 2013

„Po co jest sztuka?” – część 1

Pierwszy w kolejności publikacji tom to rejestr spotkań z pisarzami, które odbył Tadeusz Nyczek. Jego rozmówcami byli: Anderman, Gondowicz, Krynicki, Nowakowski, Pilch, Tokarczuk, Varga, Zagajewski. Oto co na temat celowości istnienia sztuki mówi Janusz Głowacki: „Niedawno leciałem samolotem do Nowego Jorku. Na lotnisku zawsze są kolejki do odprawy w tamtą stronę. I jakaś baba wepchnęła się przede mnie. Nic nie powiedziałem, myślę sobie – i tak polecę. A tu z tyłu wyskoczył taki ogolony byczek. Złapał ją za rękę, wyciągnął z kolejki i mówi: „Trochę kultury, jebana!” Powiedzmy, że jak dla mnie to sztuka się zaczyna tam, gdzie się zaczyna ryzyko. Nie polityczne. Ryzyko w języku, wyobraźni… To znaczy ja tak myślę teraz, bo jak wcześniej, to nie jestem pewien”. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz