poniedziałek, 7 stycznia 2013

Barszcz i szczegół

Przeglądam właśnie zbiór wywiadów ze znanymi kobietami, z którymi rozmawia Remigiusz Grzela. Tom nosi znaczący tytuł „Wolne”. Wśród bohaterek książki jest także zmarła przed kilkoma dniami wybitna dziennikarka Teresa Torańska. Jej wywiady to dzisiaj klasyka gatunku. Torańska zauważa: „Przygotowuję się do wywiadów jak do reportażu. Kiedy szłam na wywiad z Jaruzelskim, byłam po rozmowie z jego żoną, córką, z Michałem Bonim, bo przyjmował córkę na studia, byłam po wizycie w Kurowie, gdzie się urodził. Żona powiedziała mi, że kiedy miał pięć lat, zmuszano go do jedzenia czerwonego barszczu, którego nienawidził. Tego dziennikarz może się dowiedzieć tylko od rodziny. Szczegóły pozwalają budować dramaturgię, rytm, muzyczność tekstów”. Ileż w tym literatury!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz