czwartek, 21 marca 2013

„Pensjonat” Myśliwskiego

„Akcent” zamieszcza fragment nowej powieści Wiesława Myśliwskiego. Nosi on tytuł „Pensjonat” i zaczyna się tak: „Niepotrzebnie wziąłem ten notes. Pomyślałem jednak, że zamiast nudzić się, może uda mi się z jakąś literą zrobić porządek, a kto wie, czy nie natchnęłoby mnie to, aby tak samo zrobić z następną, a może i następną, co przemogłoby wreszcie bezradność, która doprowadziła mnie do tego, że po kilkunastu nazwiskach zrezygnowałem”. Ten wybitny pisarz publikuje rzadko. Bywa, że od wydania jednej do kolejnej książki mija dekada. Każda jego powieść to wielkie wydarzenie w świecie literackim. Zapewne i tak będzie tym razem. „Traktat o łuskaniu fasoli” ukazał się w roku 2006, a więc już siedem lat temu. Czyżby wkrótce miała nastąpić premiera nowej powieści?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz